Home / Friss hírek / Bealudt az oroszlányi sofőr, a villanyoszlop ébresztette fel

Bealudt az oroszlányi sofőr, a villanyoszlop ébresztette fel

Egy 26 éves oroszlányi lakos 2017. augusztus 7-én 19 óra 40 perckor haladt Tatabánya belterületén, a 8135-ös úton, a Kenyérgyári út irányából a kertvárosi körforgalom felé.

Az 1+150-es kilométerszelvényhez egy pillanatra elaludt, melynek következtében a járműve folyamatosan haladva áttért a menet irány szerinti bal oldali forgalmi sávba, majd azt elhagyva a füves területen található beton közvilágítási kandelábernek ütközött.

A balesetben a sofőr könnyen sérült.

Jönnek a zsaruk jó tanácsai

A jármű vezetőjének a biztonság érdekében sok elvárásnak kell megfelelnie, gyakran egyidejűleg. Megfelelően kell alkalmaznia a sebességet, figyelnie kell a közúti jelzésekre, más közlekedők magatartására, az út esetleges hibáira, észlelnie kell a közúti veszélyeket, s arra időben kell reagálnia.

Mindezeknek a követelményeknek egy fáradt, kimerült járművezető nem képes megfelelni.

A kockázatot tovább növeli, hogy a fáradt vezetők sokszor hajlamosak túlbecsülni saját képességeiket. Úgy gondolják, hogy még mindig járművezetésre alkalmas állapotban vannak, s biztonsággal haza tudják vezetni gépkocsijukat. Ez pedig végzetes következményekkel járhat.

A fáradtságnak egyértelmű előjelei vannak: gyakori ásítás, tompulás, kezdődő fejfájás, ólomnehéz szemhéjak, véres szem.

A vezetés során a fáradtság általában úgy nyilvánul meg, hogy a sávtartás bizonytalanná válik, a járművezető nem képes a sebességet tartani (általában gyorsabban megy, de nem veszi észre), helytelenül becsli meg a távolságokat, lassabban reagál a közlekedési környezet változásaira, lecsúszik a könyöke a kéztámaszról, vagy éppen rosszul vált sebességi fokozatot.

Amennyiben a járművezető ezeket a jeleket figyelmen kívül hagyja, akkor könnyen az úgynevezett mikro alvás fázisába is eshet. A mikro alvás rövid ideig, általában legfeljebb 1-5 másodpercig tartó mély, öntudatlan állapotot jelent. Ebben az esetben a szem gyakran le sem csukódik, csak éppen képtelen reagálni a külső körülményekre, változásokra, így a jobb első ülésen ülő utas észre sem veszi, hogy a jármű kontroll nélkül halad.
Márpedig egy 90-100 km/h sebességgel haladó jármű a mikro alvás fázisában akár 100-150 métert is megtehet mindenféle irányítás nélkül. A mikro alvás veszélye fokozottan jelentkezik azoknál a járművezetőknél, akik nem kipihent állapotban ültek a volán mögé, előzőleg keveset aludtak, vagy más okból kimerültek.

A teljesítőképesség ilyenkor csökken, a szem hamarabb elfárad, így az elalvás veszélye növekszik.

A fáradtság leküzdésére, az elalvásos balesetek megelőzésére az egyetlen tartós és hatásos módszer az alvás, a kellően kipihent állapot, míg a vezetés közbeni pihenés ideiglenes megoldásnak számít. Javasoljuk ezért, hogy hosszabb utazását pihenők beiktatásával előre tervezze meg, s két óránként tartson 15 perc szünetet! Ezt az időt pihenéssel töltse, továbbá igyon egy csésze erős kávét, vagy más koffein tartalmú italt.

Ne feledjék: a balesetek megelőzhetők! A legjobb prevenció minden esetben a közlekedési szabályok betartása!

Balesetmentes közlekedést kíván a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság!

Forrás : Rendőrség

 

About regio34

Check Also

FORGALMIREND-VÁLTOZÁS ÉS ÚJ BELÉPTETÉSI RENDSZER A SZENT BORBÁLA KÓRHÁZBAN

A kórház Facebook oldalán az alábbi közleményt tette közzé: A Szent Borbála Kórház járványügyi célra …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük